Monday, April 6, 2009

Miracle..

Suatu hari, Allah telah hilangkan mentari kepada kita. Kita tercari-cari sinarnya yang dahulunya hampir saban hari kita terima.. Kita hilang arah dan menangisi kehilangannya.. Tetapi, rupa-rupanya Allah hilangkannya kerana nak hadiahkan kita dengan pelangi yang sangat indah...

Hampir seminggu diriku berada dalam keadaan moody. Tetapi, hari ini sesuatu telah membuatkan aku tersenyum kembali.


Kadang-kadang tak semua yang kita impikan akan jadi kenyataan. Tapi, takdir Yang Maha Pemurah sentiasa memberikan kita peluang kedua untuk mencuba. sekali lagi aku bersyukur kepada Allah SWT kerana memberikan kelapangan hati apabila berita itu aku terima..

Aku tidak berniat untuk menyatakan apa yang terjadi, cuma kadang-kadang berasa tidak percaya. Betul-betul miracle....

Anda percaya yang mati hidup kembali?
Anda percaya masa yang berlalu akan berulang kembali?
Anda percaya sesuatu yang kita sudah pasti terlepas, kita akan mendapat peluangnya kembali?


Bukan tidak yakin dengan Qadho dan Qadar Allah SWT, tetapi berita yang aku terima pagi ini amat mengejutkan diriku dan membuatkan aku ingin `menari-nari`..
Hehehe..

But, How come I can do that thing? Hahahaha...
Praise to Allah for giving me the most precious opportunity


Dear sis, today I can keep it into myself.. And I believe Allah SWT is always with me.. Even I have lost something but Allah giving another gift for me. Even tak sebesar yang orang lain dapat, but for me it really make me happy and bersyukur sangat.. Alhamdulillah...


As the conclusion, even kita diuji sebanyak dan seberat mana pun oleh Allah SWT, ingatlah Allah takkan bebankan kita dengan sesuatu yang kita sendiri tak mampu tanggung...Putus asa bukan jalan penyelesaian.. Sebaliknya tingkatkan usaha, selalu berdoa dan bertawakkal dengan apa jua yang dkurniakan atau bakal dikurniakan..


Fighting...!!!=)

4 comments:

[loveyourlife] said...
This comment has been removed by the author.
Qider said...

aja aja..

ameen ashraf said...

salam ukhuah...:}

Nailofarhazirah said...

salam ukhuwah, ameen ashraf..