Monday, December 28, 2009

.:Super Great Holiday:.

Location: Nilai 3
Day n Date: Dis 27,2009, Sunday.
Model: Me, Amirah, Mak, Ayah, Pak Anjang n Mak Anjang
Kak Syadah whole family..
Mood: Giler2


pilih-pilih... jgn xpilih... Asalkan muat kereta..hahahah

Pak Anjang: Rambang mata nak pilih..semua cantik..
Ayah: Bawak lori pon xcukup...



penat sangat tunggu Mak Anjang pilih carpet..


Borong comforter tak hengat dunia..hahaha..


Eh, mak pun nk tumpang posing skali?


Me & my lil sis, Amirah... posing kat mat yg besh.. tp dh xlarat nak bli.. nanti xmuat kereta..

Tuesday, December 22, 2009

.:Great Holidays:.

Ohh.. my great holiday with my sisters.. I`m very happy spent all my time together with them. Just after I`m having a little bit of infected feeling going through my life. The disappointments disappeared as the heavy rains accompanied my journey… what a great moment I guest!! Hahaha.. After finished my class on Thursday, I went to my sis’s house at Bandar Baru Bangi as she told me that we are going to Melaka after Maghrib`s prayer on the same day..


Me and Ayumi


On the first day, my sisters, Qider n her lovely husband, Mr. Teddy and Ayumi, and of course me, myself savour every mouthful of our breakfast. Nasi lemak pandan, mee goreng nanas, mee sup, toasts with baked beans, pan cake, and etc.. Just like lunch hour..Hahaha.. Since that day was Friday, so Mr. Teddy have to go for Jumaat prayer.


.Qider and her hubby, Mr. Teddy


After that, we all went to Eye On Malaysia…Huhu.. scary.


scary..


Then, I saw Menara Taming Sari, and sound out loud to Qider, “Kakak, macam Space Shot ja.. hahaha”After having our lunch, we decided to watch a movie at cinema when the day started raining outside… Poor day, so we just have indoor activities. But we are really enjoyed watching Storm Warriors II.Then, we went to Heritage Gallery. After Maghrib prayer, we just grabbed something as souvenirs. I just bought two t-shirts and some cute keychain for my roommate(actually roommates..) and also my friends too..


Cute key chain


We arrived at the Naza Hotel almost 11.00 p.m..Really tired for a journey opposite the car park actual direction at Dataran Pahlawan..

With a tired face..huh..


The next day is the day for check out from the hotel.. Ohhh...Have to go back KL..
Have a great day at Melaka..
Hopes for other trip next time.. Ehehehe...
Thank you very much to Qider and Mr. Teddy ; the most important persons for this holiday trip sponsored me & Ayumi everything .. =)

Wednesday, December 16, 2009

.:Aisya Humaira`:.

Album : Riwayat Agung
Munsyid : Unic
Wajah berseri pipi kemerahan
Engkau digelar Aisya Humaira
Namun bukan ingin ku bicarakan
Hingga dirimu jadi sanjungan
Tetapi merahnya dalam perjuangan
Peniup semangat suami
Khabar al kisah ku titik bermula
Telah mencalar kebahagiaan
Fitnah munafiqun tak kenal sesiapa
Insan yang mulia atau sahaya
Hatta dirimu mahar melebih
Yang setanding embun kasirin
Usah ditanyakan mengapa
Lewatnya turunnya nur itu
Bagi membuktikan kepalsuan
Tuduhan seorang pendusta
Pilihlah hikmatnya
Di sebalik tiap kejadian yang telah berlaku
Tuhan tidak akan pernah
Mempersia-sia ketabahan seorang insan
Dalam mengharungi arus kehidupan
Yang penuh lena ujian
Takkan terhidu harum mewangi
Jika tak dinyalakan setanggi
Takkan terasa manisnya hidup
Andai tak dilambung gelora
Kau isteri sejati yang memangku nabi
Saat hujung nyawa kan pergi
Sungguh beruntungnya dikau
Punyai suami yang amat mengasihi umatnya
Dia insan yang mulia
Kau semadikannya di ruang kamarmu....

Aisya Humaira` adalah suatu nama yang cukup sinonim dalam sejarah Islam.. Seorang isteri yg taat kepada Allah SWT sebagai pencipta & suaminya,Rasulullah SAW yg banyak melalui segala badai untuk menyampaikan perintah daripada Yang Maha Esa.. Kisah dirinya yg sangat menyentuh hati apabila Aisya difitnah bersekedudukan dgn Safwan setelah sekembalinya mereka dari peperangan dgn Bani Mustalaq oleh munafiqun yg mahu menjatuhkan Islam.. Subhanallah..

Kaum munafiqun berkepala Abdullah bin Ubai bersorak gembira akan peluang itu untuk memburuk-burukkan islam dan dirinya yang suci. Namun Rasulullah SAW hanya boleh terdiam diri sahaja disebabkan penangguhan wahyu pada ketika itu.

Fitnah yang meluas akhirnya hampir menundukkan kebenaran apabila Rasulullah SAW dinasihati secara qiasan oleh Ali RA untuk menceraikan Aisya dalam syura baginda bersama sahabat. Usamah pula menasihati baginda agar meneruskan saja tanpa memperdulikan fitnah dusta musuh Allah.

Dalam sudut yang lain, apabila Aisya mendapat tahu akan fitnah itu maka air mata pun mula bercucuran membasahi pipinya yang putih kemerahan dan tiadalah lena malam-malamnya sehingga rasulullah menasihatinya;

“Cukuplah Aisya. Memang telah sampai ke pengetahuanku begini-begini. Sekiranya kau suci tidak bersalah, Allah akan menjelaskan kebersihan kau itu. Dan sekiranya kau bersalah, pohonlah keampunan dariNya serta bertaubatlah kepadaNya, kerana hamba yang mengakui kesalahannya kemudian bertaubat kepada Allah nescaya Allah akan menerima taubatnya itu.”

Maka bercucuranlah lagi air matanya dan berkata;

“Demi Allah, aku mengetahui segala sesuatu yang telah kamu dengar itu sehingga ianya meresap di dalam diri kamu dan kamu mempercayai semuanya. Di sini ku berkata: daku ini bersih demi Allah Dia mengetahui yang aku ini tidak bersalah, namun demikian pasti kamu tidak mempercayainya dan kalau aku mengaku sedang Allah mengetahui aku ini tidak bersalah nescaya kamu mempercayainya sebagai suatu yang benar, apa lagi yang hendak aku buat selain dari berucap apa yang telah diucapkan oleh ayah Saidina Yusuf.”

Dan Aisya pun melafazkan surah Yusuf ayat 18 yang bermaksud;

“Maka sabarlah yang lebih baik dan Allah lah tempat meminta pertolongan di atas segala apa yang kamu sebutkan itu.”

Dan tidak lama beberapa ketika selepas itu turunlah wahyu Allah dari surah an-Nur ayat 11 hingga 20 yang menyucikan kembali status Aisya dan rasulullah lantas tersenyum sambil berkata;

“Wahai Aisya, kini Allah telah pun mengisytiharkan kesucianmu dari segala noda.”




Pemergiaan Rasulullah SAW merupakan detik paling sedih buat Aisya setelah baginda dijemput pulang oleh Allah SWT dipangkuan Aisya sendiri..


Namun diri ini tidaklah setabah Aisya Humaira`, seorang Srikandi Islam yg teguh keimanannya, taat kan suaminya, sabar hatinya, mulia akhlaknya & cukup indah zahirnya.. Sedikit sebanyak semangat dan keteguhan beliau meniupkan sedikit ruh kedalam hati kecil ini.. Semoga hati ini sentiasa tabah & sabar...




InnAllaha Ma`ana..Amin..

Monday, December 14, 2009

Memaafkan lebih baik

"Jadi siapakah kita yang tidak mahu memaafkan kesalahan orang lain? Kita hanya manusia yang turut berdosa… Apakah kita terlalu suci untuk tidak memaafkan dosa orang lain? Sesungguhnya, manusia lain berhak mendapat kemaafan sesama manusia. Dan manusia yang paling berhak mendapatkan kemaafan itu tidak lain tidak bukan ialah sesiapa sahaja.

Kerana cinta Allah terus sudi memaafkan, dan kerana cinta jugalah kita seharusnya sudi memaafkan kesalahan orang lain hanya kerana mengharapkan kemaafan Allah. Ingatlah, kita mencintai mereka bukan kerana mereka mencintai kita, tetapi kerana perintah Allah agar mencintai mereka!

Katakan kepada diri, betapa sukar sekalipun, kau wajib memaafkan. Memang kadangkala ada tingkah lakunya, tutur katanya atau sikapnya yang terlalu menyakitkan hati… Ditahan-tahan rasa, ditutup-tutup mata, dipujuk-pujuk jiwa, tetapi kesalahan itu terbayang dan terkenang jua. Hendak melupakan? Ah, jauh sekali. Sekadar memaafkan pun begitu berat terasa di hati."



Petikan blog daripada satu artikel blog Ustz Pahrol pagi tadi membuatkan diriku serba salah. Sedikit demi sedikit aku memujuk diri supaya bersabar lagi.. bukan sekadar memujuk diri. tapi memang benar-benar mahu menerima hakikat yang sebenar. Menerima ujian ini sepenuh hati.. Apa juga kata-kata "pujian" mahu saja kujadikan halwa telinga meskipun perit untuk kutelan..Diri ini kurenung kembali..


" Ya Allah.. kurniakan lah kekuatan kepada diriku untuk mengharungi segala badai yang melanda.Apa salahnya jika diri mereka aku maafkan sedangkan Al` Affu itu sifatMu yang Maha Agung.."




Sunday, December 13, 2009

Hari ini hari ape...?????


Hari yang ceria..!!!

bgn awal hari ni..
Kuliah dah nak start..huhu..
nak pergi kelas ke tak ni ek? Macam malas je..hukhuk
tak boleh.tak boleh..Kena pergi kelas jgak hari ni...
Jom pergi kelas..!!!

Tuesday, December 1, 2009

Kelly Clarkson - Because of You

I will not make the same mistakes that you did
I will not let myself cause my heart so much misery
I will not break the way you did
You fell so hard
I've learned the hard way, to never let it get that far

Because of you
I will never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I find it hard to trust
Not only me, but everyone around me
Because of you
I am afraid

I lose my way
And it's not too long before you point it out
I cannot cry
Because I know that's weakness in your eyes
I'm forced to fake, a smile, a laugh
Every day of my life
My heart can't possibly break
When it wasn't even whole to start with

Because of you
I will never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I find it hard to trust
Not only me, but everyone around me
Because of you
I am afraid

I watched you `die`
I heard you cry
Every night in your sleep
I was so young
You should have known better than to lean on me
You never thought of anyone else
You just saw your pain
And now I cry
In the middle of the night
For the same damn thing

Because of you
I will never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I tried my hardest just to forget everything
Because of you
I don't know how to let anyone else in
Because of you
I'm ashamed of my life because it's empty
Because of you
I am afraid

Because of you
Because of you

Monday, November 23, 2009

Ultraman VS Senorita Rabbit

Hmm… Malas btol nak wat keje hujan-hujan ni.. sejuknye… hehehe.. bru je lpas hantar Ika balik Umah Cikgu Finaz pg tadi. Lepas tu, terus pergi rumah Pak ngah. Ayah kata nak potong rambut. Lpas zohor, ke rumak Mak ndak sekejap. Ambil kerisik yg mak pesan. Hmm.. Tetido menunggu..

Tiba-tiba ternampak sumthing kat atas meja..

Menarik..!!

***********************

"Atomen…!!!! Rabbit…!!!"

( berebut-rebut dgn adik lelaki aku)

Adik : Along mn buleh maen atomen ni lg...

Aku : Nak men gak!!( sambil merampas atomen drp adik aku)

Adik : Eeeee... cam budak-budak..

Aku : Ala... abg pon dh 13 thn la... Ingat budak-budak lagi ka? huh..

(Muke xpuas hati sambil terus main-main dgn patung atomen & rabbit.. hahaha)


Main- main sampai nak tetido.. Hehehe.. Best.. sebab ada lampu kelip-kelip merah kat chest atomen tu..

(Ayahku menggeleng-gelengkan kepala... hee..)


Friday, November 20, 2009

~uTm tERChEnTA~



Dilema Kanak-kanak Jual kismis Doa

Location : Sekitar Jalan Tunku Abd Rahman
Date : Setiap Hari
Warning : Jangan cuba dekati golongan ini..

Fenomena 1

Anda & rakan-rakan sedang berjalan-jalan disekitar Jln Tunku Abd Rahman. Tiba-tiba seorang kanak-kanak menberi salam kepada anda dan menghulurkan sekotak kismis..

Pernah tak menghadapi fenomena ni?
Apa anda nak buat jika berhadapan dengan fenomena ni?
Lari? Buat tak tahu?

kalau nak diikutkan memang ada belas kasihan dalam hati, tetapi bila difikirkan secara rasionalnya memang sukar nak terima cara golongan ini meminta bantuan..
Patutkah anak-anak yg masih dibangku sekolah dipergunakan seperti ini? sedangkan mereka sepatutnya mendapat pendidikan dan biayaan yg sempurna dari pihak yg berkenaan. Bukanlah dipergunakan untuk mencari dana kepada badan-badan kebajikan yg sepatutnya bertanggungjawab membiayai mereka.

Eksploitasi terhadap mereka adalah sesuatu yg tidak patut.. Sepatutnya badan-badan kabajikan yg bertanggungjawab menyara kehidupan mereka yg mencari inisiatif menyara kehidupan anak-anak kecil ini,bukan mereka yg patut menyara badab-badan kebajikan tersebut..

Menerusi Al-Kuliyyah petang tadi, hal ini turut didiskusikan menerusi tajuk "Siapa sara siapa". Eksploitasi terhadap anak-anak yg tinggal di badan-badan kebajikan tidak patut dilakukan. Dan kesimpulan yg saya dapat

>>Jangan mudah rasa simpati dengan fenomena tersebut
>>Jangan beli
>>Jangan bagi derma

atas alasan

BUKAN TUGAS ANAK-ANAK KECIL ITU!!!

Thursday, November 19, 2009

A Sweet Memory in Genting Higlands

Location : Gentting Higlands Theme Park
Date : Novenber 7, 2009
Important: A day after the last Final Exam papers..

Have a great day there.. hAHA. Too many pics want to upload.. A sweet memory there..



1.Bawu je samapi, trus naik kude.. ehehe.
2.
Ika & AJ mmg ske naek kude..=P
3. Beratur nak nek cabel car.. Skyway.
4.Kat Choc0late Land
5.Trus eskalator pn sempat amek pic lg...
6. Again at Chocolate Land
7.Iram & Saerah on Cyclone..
8. Me & Ika nek kapal terbang..hahaha..
9.Tgh beratur nk nek Pirate Ship pn bleh amek pic..
10.Ni lupe la plak namenye apa..
11.I`m in London.. hahaha
12.Me, Iram,AJ,Yaya & Saerah..Depan waterfall..
13.Arghh.. tgn saye..!!
14.Gajah comeyl.. haha
15. Penat Cari Ika.. Behenti amek pic jap ngn Yaya..
16. Kempunan nak nek go-kart xdpt sbb hujan.. huhu


17. Muka takut tinggi, tp wat2 berani.. haha
18. Cabel car skyway
19. Kuda-kudi..
20. Toilet sblh London Phone Booth.
21. Star Walk..
22. Eskalator lg...
23. One more eskalator
24. Papaku pulang dari kota..pon..pon..
25. Cabel car..
26. Rejang River.. Basah..
27. klik..klik..
28.Bila nak mai lg ni.. huhuhu..
29. Cheesee..!!( cheese burger??!)

Penantian berakhir










Result yg agak teruk
huhu.. nak bergembira..
Esok nak kuar la.... Mau tengok wayang..

Tapi..
Kerja-kerja mengecat rumah masih lagi belum selesai..
Biskut raye pon blom start buat lagi..
Hmmm...

Lets Dance Together..
Gila sebentar..



Wednesday, November 18, 2009

Aku dan kehidupanku (9)


Perut menyanyi-nyanyi untuk di isi.. Tapi jari-jari ini masih lagi dahaga menekan-nekan barisan huruf pada keyboard.. Baru hari aku berasa senang untuk berkata-kata. Sudah beberapa lama tidak mendapat peluang sebegini. Penulisan aku diteruskan. Setelah baru sahaja menamatkan peperiksaan akhir semester.. Sedar tak sedar, aku sudah berada di tahun 2 pengajian. Setahun setengah lagi untuk menamatkan Diploma Kejuruteraan.. Hmm.. Baru habis diploma...
Aku memujuk diri supaya bersabar.. kerana mahu memupuk kembali hati yg dahulu berkobar-kobar semakin hilang tugasnya menjadikan diri ini pencinta ilmu.. Terasa diri sudah penat dengan tugasan dan rutin harian yg mengekang.. Hidup sebagai seorang manusia yg bernama wanita yg terbatas menjalankan rutin hidup berbanding lelaki.. Huhu.. Namun bersyukur kerana masih diberi kudrat dan kekuatan untuk meneruskan amanah ini.. Alhamdulillah..

Aku sedar diri ini yg sedikit berubah pendirian.. Tetapi matlamat dan tujuan masih sama mengiring setiap perlakuan.. Hati ini masih lagi ku pujuk supaya bersabar menerima ujian dariMu. Hati yg kurasakan sepi sepanjang perjalanan kini semakin ceria dengan kehadiran dan nasihat teman-teman seperjuangan. meskipun jauh diperantauan, setiap kata-kata mereka kujadikan azimat dan bekalan untuk mengikut jejak langkah kalian. Tunggu kehadiran aku disana!!!!

Aku sedikit rendah diri dengan pencapaian yg tidak seberapa dahulu.. Tetapi, aku berjanji untuk menebusnya kembali suatu hari nanti.. Mungkin perjalanan kalian semua singkat untuk sampai kesana, tetapi perjalanan aku amat jauh.. Kadang-kadang terasa diri ini beruntung juga kerana perjalanan yg jauh itulah yg mematangkan diri ini.. Perjalanan yg jauh ini juga menjadi medan untuk menimba pengalaman hidup.. Aku bersyukur..

Kerana tautan hati.. Kita masih lagi berkomunikasi antara satu sama lain.. Kerana ukhuwah ini jugalah mengajar aku erti sahabat..

Ummu & Afiqah yg pernah melihat aku menangis teresak-esak
Ashee yg sentiasa menjadi pembakar semangat & pesaing terdekat(Hehe.. tunggu aku ek..)
Rakan-rakan sekelas yg aku rindui karenah kalian sewaktu zaman persekolahan..
Teman-teman kuliahku walaupun kadang-kadang mengguris hati aku, tetapi menjadi teman setiaku setiap hari-hariku di kampus..Menjadi guru yg setia.. Mengajar aku erti berdikari.. Dari kalianlah aku belajar erti"Rider" yg sebenar.. Haha..
Ucpan terima kasih dan penghargaan yg tak ternilai untuk kalian..

Tuesday, November 17, 2009

~Doesn`t mean anything~


Hampir seminggu kat umah.. tak tahu nak wat apa lg dah..

makan.. tido.. makan.. tido..
Macam Garfield


Otak serabut
Kadang-kadang tak tahu apa yg difikirkan
Mengenangkan result exam yg tah hape-hape
Sungguh bengang, sangat serabut

Berapela pointer ak nanti..
Adoiyh...

Sungguh aku tak sanggup tengok result semester ni..
Tapi mungkin tu je yg aku terima atas daya usaha aku kali ni..

Hmmmm... Kecewa..

Tapi tak pe..

still tercapai dek akalku..
Aku redha..Itu je rezeki aku semester ni..
Hehe..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
I wonder how
I wonder why
yesterday you told me bout the blue blue sky
and all that i can see
just a yellow lemon tree

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Friday, November 13, 2009

~Wanita~

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat di bahu untuk dilindungi
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta mahupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah hai wanita insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan
Menemani lelaki di syurga idaman

Lagu : Syamer (Syam DeHearty)
Lirik : Syamer (Syam DeHearty)

Tuesday, October 27, 2009

David Archuleta - crush


I hung up the phone tonight
Something happened for the first time
Deep inside it was a rush, what a rush

?Cause the possibility
That you would ever feel the same way
About me, just too much, just too much

Why do I keep running from the truth?
All I ever think about is you
You got me hypnotized, so mesmerized
And I just got to know

Do you ever think when you're all alone
All that we can be, where this thing can go?
Am I crazy or falling in love?
Is it really just another crush?

Do you catch a breath when I look at you?
Are you holding back like the way I do?
?Cause I've tried and tried to walk away
But I know this crush ain?t going away-ay-ay
Going away-ay-ay

Has it ever crossed your mind
When we're hanging, spending time girl?
Are we just friends? Is there more? Is there more?

See it's a chance we've gotta take
?Cause I believe that we can make this into
Something that will last, last forever, forever!

Do you ever think when you're all alone
All that we could be, where this thing could go?
Am I crazy or falling in love?
Is it really just another crush?

Do you catch a breath when I look at you?
Are you holding back like the way I do?
?Cause I've tried and tried to walk away
But I know this crush ain?t going away-ay-ay
Going away-ay-ay

Why do I keep running from the truth?
All I ever think about is you
You got me hypnotized, so mesmerized
And I just got to know

Do you ever think when you're all alone
All that we could be, where this thing could go?
Am I crazy or falling in love?
Is it really just another crush?

Do you catch a breath when I look at you?
Are you holding back like the way I do?
?Cause I've tried and tried to walk away
But I know this crush ain?t going away-ay-ay
This crush ain't going away-ay-ay

Going away
Going away-ay-ay
Going away-ay-ay

Sunday, October 25, 2009

Sweet day at Sg Klah Hot spring..


Theraphy walk.. Click..click.


Skill merebus telur 3/4 masak ditunjukkan.. Lada sulah bersama kicap manis dicari.. nyum3.. =)


Telur yang sedang direbus.. 5 bijik RM2..


Also in Theraphy Walk.. Gila sebentar sbb kne theraphy.. wawawawa..


Muke selepas beberapa jam bermandi-manda.. gagagagga


Ditempayan besar menyejukkan diri selepas berendam di dalam air panas... Best giler..


"Ibu, janji x buat lagi.. Janji xbuat lagi.."


Pakai tudung berbunge-bunge, xmasuk langsung ngn baju purple tuh.. hahaha
Bantai je la Labu....haha
pose lg.. adeh...

Wednesday, October 14, 2009

Lemon tree - Fool`s Garden


I'm sitting here in the boring room
It's just another rainy Sunday afternoon
I'm wasting my time
I got nothing to do
I'm hanging around
I'm waiting for you
But nothing ever happens and I wonder

I'm driving around in my car
I'm driving too fast
I'm driving too far
I'd like to change my point of view
I feel so lonely
I'm waiting for you
But nothing ever happens and I wonder

I wonder how
I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see is just a yellow lemon-tree
I'm turning my head up and down
I'm turning turning turning turning turning around
And all that I can see is just another lemon-tree

I'm sitting here
I miss the power
I'd like to go out taking a shower
But there's a heavy cloud inside my head
I feel so tired
Put myself into bed
Well, nothing ever happens and I wonder

Isolation is not good for me
Isolation I don't want to sit on the lemon-tree

I'm steppin' around in the desert of joy
Baby anyhow I'll get another toy
And everything will happen and you wonder

I wonder how
I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see is just another lemon-tree
I'm turning my head up and down
I'm turning turning turning turning turning around
And all that I can see is just a yellow lemon-tree
And I wonder, wonder

I wonder how
I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see, and all that I can see, and all that I can see
Is just a yellow lemon-tree

Monday, October 12, 2009

Limitation..Patience..Spirit...

Berhari-hari memujuk diri supaya bersabar dan menerima segala ujian ini dengan redha. Ya Allah, berikanlah hamba-Mu ini sedikit kekuatan untuk bertahan.. Aku hampir berputus asa. Mengapa aku akhir-akhir ini mudah benar mengikut perasaan..?? Selama ini aku kuat menahan badai dan ombak, mungkinkah ombak dan badai kali ini lebih besar? Lebih mengganas? Tidak pernah kering air mata aku setiap kali aku mengadu pada-Nya.. Tidak pernah rasa ini aku kongsikan melainkan diri-Nya yang Maha Mengetahui akan segala-galanya.. Berhari-hari juga aku bertanyakan kepada diriku.

Salahkah aku..???

Aku tidak pernah terasa begitu tersentuh seperti ini.. Sungguh aku tak jangka. Hati ini lemah sebenarnya.. Tersentuh walaupun sedikit dicuit, mungkin juga tercuit.. Aku masih memujuk diri sendiri.. Adeh.. susah juga sebenarnya..




"La Tahzan Wala Taqaf..InnAllaha Ma`a na"

Seorang penyair pernah menyatakan,

Perapian mereka terlihat saat malam mulai gelap
dan pengiring unta mulai letih
serta penunjuk jalan telah kebingungan
Kurenungkan perapian itu
sedang fikiranku tidak menentukerana perpisahan
dan mataku sudah letih
Hatiku adalah hati seorang yang menderita
dan kerinduan yang mencengkamku
begitu mendalam
Kami bertanya
Kepada Yang Maha Melindungi
Lagi Yang diharapkan pertolongan Nya
dalam setiap musibah
masih adakah jalan keluar dari derita ini
Maka ternyata kami umpai Dia
Raja Yang berlimpah pemberianNya
Esa lagi Maha Agung

Aku sudah mampu tersenym seperti sediakala.. Saat teman-teman menjadi penghibur setia..
Terima kasih. yer!! Esok saye blanje mkan kat Open House( Dewan Besar)

Aku dan kehidupanku (8)

Miss a class again today. Not for the first time, but for may times..I don`t know whether because of my fault or anybody else. Still trying to hold the patience. Remembering his words..

"Awak kene kuat. Diaorang memang mcm tu. Suke buat tak kisah."

Perangai tak kisah golongan tersebut la membuatkan aku rasa.. Damn! Aku yang jadi mangsa. Almost 20 persons there doesn`t care anything.. I don`t want ur attention but just be responsible. I don`t know what you feel if ur at my place.
1 cent for a text massage suppose to be like 10,000$. Hmmm... its okay.. What can I do to pursue myself??

Hmmm... crying...T_T

Normal reaction..Common sense...

I trying to adapt all situations. Try my best to accept what ever coincidence.. I lost a little bit of motivation, maybe.. Hmm.. But its okay if I have been humiliated. I also can isolate myself. . I don`t know whether still can stand-with or not.. Because I`m a typical girl... (full of tears)

Sorry for being Hippocratic person in front of anyone.. Always cover my tears from anyone. Going to the class with such a happy go lucky face before was a fake! (not all)

Haha.. Tgh imagine..Bila la nak cuti.. Adeh.. lambatnya.. Malas nak ambil kisah psal klas lagi dah..
Lantak lah..

Tuesday, October 6, 2009

Tragedi OPEN HOUSE...

SITUASI 1
Dihalau oleh drebar bas Rapid KL
Monot :Jalan Ampang kat mana???(yg sebenarnya nak tanya tambang berapa..KE-nervouSs-AN Monot menyebabkan semua orang tak dapat naik bas.)
Pakcik Bas: Turun3..!!!!

SITUASI 2
Dihalau oleh drebar bas Rapid KL lagi sekali
Hasrul:(sambil menunjukkan tiket bas Rapid KL) Pakcik, tiket bas ni boleh guna lagi tak?
Monot yang berada d belakan Hasrul lantas menjalankan tugasnya yg kononnye nak cover kesilapan Hasrul.
Monot:Yang ni boleh gune??(Sambil menunjukkan not RM5)
Pakcik Bas: Turun3...!!!!

SITUASI 3
Baru berjaya naik bas kerana Monot berada di barisan paling belakang

Wednesday, September 16, 2009

kisah saye & roommate saye 2

kisah saye & roomate saye kembali lagi

malam tadi saye dgn roomate saye berjalan-jalan
dier tahu saye tension
dier teman saye tengok baju raye
tp yg pastinye memang tak beli
sebab saye cakap nak tengok saje...

saye ckp dgn dier
saye nak makan eskrem
tapi...
ramai sangat owang berator kat McD..
tak jadi nak makan eskrem
kempunan saye..!

saye ckp dgn dier
saye nak makan salad
akhirnye..dier tarik saye masuk supermarket
pg beli salad & thousand Island
nyum3... cedap2..
kononnye nak bgun sahur la..

akhirnye, 2-2 tak bgun sahur
so maknenye saye tak dapat makan salad saye..
kempunan saye..!

"Nis, aku pakai mcm ni selekeh x?"
"Ok je. Cam mak-mak anak 2.."
"Ala...bukan nak pegi mngorat pown.."
Ayat-ayat sengal setiap kali nk keluar..