Tuesday, April 5, 2011

.: Robotic & Automation Project :.

Salam. Selamat petang semua. Apa benda lah semua benda alah ni? Haaa.. Cecite cecite... Hahaha. [pengaruh Hantu Kak Limah memang kuat]. Menjelang minggu2 terakhir before final exam ni, inilah keje2 saya and my classmates. Siapkan final year project..  Ini untuk subject Industrial Robotic & Automation.

Apa benda gajah hijau ni? Hahahha.. Ni drilling machine.. Untuk tebuk2 lubang.. 

Ini pula project manager. Tengah ukur part yang dah siap dipotong before drilling process.


PCB or printed circuit board yang dah siap.. Kira furnishing process la ni..

Alhamdulillah atas kerjasama and team work yang boleh kata, strong lah, dah hampir siap dah project ni..  Next stage adalah documentation. Ini memang akan jadi kerja saya jugak ni.. Walaupun saya suka kerja2 kasar ni, tak semestinya saya ni kasar.. Ye tak...?? Saya memang sangat2 interested dengan keje2 macam ni. Kalau anda anda anda anda dan anda nak cakap saya ni  kasar, okay sila teruskan.. Yang penting saya suka! Ada saya kisah??

PCB drilling.. Saya suka buat ni.. Haha.. Need a high level concentration untuk drill every tiny point.. Berpinar-pinar mata bila dah siap. 

Yang ni saya belum cuba buat lagi.. Nak buat, tapi nanti takut hancus pulak metal plate tu.. Tapi serious saya nak cuba buat. Tapi classmates saya tak kasi. Diaorang cakap bahaya.

And one more thing, kalau ada antara anda anda si pembaca yang suka and interested sangat dalam bidang ni, sila teruskan. Sebab memang challenging and lastly kepuasannya sangatlah berbaloi.. The best thing in my life!



Walaupun masa saya mula2 belajar dalam course ni dulu ada juga suara2 sumbang merendah-rendahkan keupayaan saya, saya tak kisah semua tu. Yang penting I`m having a good time here! And I love them! InsyaAllah akan tamat pengajian tak lama lagi. Doakan kejayaan saya.. Amin...

p/s:  Cepatla balik.. Huhu..

Babai!


4 comments:

[loveyourlife] said...

wah, memang betul2 sebati dengan kau ni :)

iela_fadila alias said...

i know la,u mmg boleh ! :)

Nailofarhazirah said...

TQAH: mne de sebati.. huwaa...

Nailofarhazirah said...

iela: thx dear bnyk support ak.. tq so much.. mish u!