Sunday, November 30, 2008

Me and My New Life

" Alamak.. mati la aku.. esok ada paper Final trigo..". Hmm.. My new life.. Change faster,faster,faster, and faster.. with my new friends, new environment, and of course new life. I feel that i`m just left the my secondary school last week. but actually about a year..not really.. rase cam x percaya dah masuk u.. huhuhu.. Percayala...hahaha.. malam-malam cam ni kalu tak boleh tido, this is one of my hobby.. ngadap laptop, and start to write and merepek serta meraban tah apa-apa tah.. bila difikirkan esok ada final paper untuk sem ni, rasa takut plak.. tapi otak dah x boleh nak terima dah.. i remember masa kat hostel dulu.. kene light Off.. Mula la cikgu Azma,Cikgu Dahlia,Cikgu Syakira, and commanly Ustzh Halimah menjerit.. "semua dorm..Tutup lampu..!!!!' hehehehe.. Terasa pelik pulak mase mula-mula msuk u.. dah terbiasa dgn condition light off. tak boleh bising-bising, tak boleh merayau-rayau, tak boleh nyanyi, tak boleh bergayut kat phone booth.. hehehe,, laghah semua tu.. tapi kat sini.. even semua tu dah xde, but i still feel the condition and the environment when i`m in secondary school.. actually, taklah jauh beza sangat. awal2 bulan boleh la makan KFC,McD, Pizza and etc.. time tgh bulan makan la nasi campur.. time akhir bulan la yang xtahan.. makan megi jew kadang-kadang.. almaklumla.. sengkek.. kalau kat hostel dulu, boleh dikatakan mewah la makan.. dah name pun makan kat DM.. Hari-hari mesti ada ayam..

yang aku tak boleh lupa, aku ingatkan dah tak boleh aku dengar kuliah dan tazkirah macam dulu-dulu. bukan setakat untz wan akashah, ustz wan noh pun still bagi tazkirah kat surau UTm.. wah.. bestnye.. Bila dapat dengar tazkirah diaorang terase macam seronok sangat-sangat.. ustz wan noh dgn lagu hindustannye, hebat bertarannum,, MasyaAllah.. hibanya aku bila kenangan tu aku mainkan semula. menitis air mata aku malam tu bila dengar ustz wan Noh bagi Ceramah Kat surau UTM.. aku rase akulah paling bertuah berbanding rakan-rakan aku yang lain.. hehehe.. jgan marah la wey,, aku tgh feeling neh.. isk3...

Kecantikan luaran itu sebenarnya bukan tali pengukur kecantikan seseorang, tetapi kecantikan dalaman yang kita impikan.. Hiasilah kecantikan kita dengan akhlak yang mulia,, hehehe,, bagi cedramah plak aku.. tu la.. aku selalu ingatkan diri aku, jgn lupa diri. jgn lupa asal usul kita. memangla kita tak boleh nak jadi perfect, tp at least kita bt ap yang terbaik untuk diri kita. jgn buang masa dan benda-benda tak elok.. let ur hopes become ur loves..

wassalam..



AiharaMiki111108

No comments: